Курсова: Темперамент дошкільників
курсова робота написана та захищена в 2016 р.
ЗМІСТ
ВСТУП.......................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. ТЕМПЕРАМЕНТ ДИТИНИ.
1.1. Поняття темпераменту.............................................................. 5
1.2. Психологічна характеристика типів темпераменту................................ 8
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ТЕМПЕРАМЕНТУ ДИТИНИ.
2.1. Розвиток темпераменту у дошкільному віці......................................... 11
2.2. Характеристика дітей з різними типами темпераменту.................. 14
2.3. Експериментальне дослідження особливостей спілкування дошкільнят різного темпераменту.................................................................... 16
РОЗДІЛ 3. ПОВЕДІНКА ДИТИНИ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ.
3.1. Адаптація у дошкільному закладі......................................................... 19
3.2. Типові психологічні проблеми дітей-дошкільнят................................. 22
3.3. Практична частина........................................................................... 29
ВИСНОВКИ.......................................................................................... 33
СПИСОК ДЖЕРЕЛ............................................................................. 36
ДОДАТКИ............................................................................................. 39
ВАРТІСТЬ РОБОТИ - 50 грн.
ВСТУП
Актуальність теми. Дитинство представляє собою особливий період, сутністю якого є процес – дорослішання дитини, входження його в соціальний світ дорослих, що передбачає придбання властивостей і якостей, зрілої особистості. Дошкільний вік характеризується максимальною рольової ідентифікацією дитини з дорослими і однолітками, прагненням відповідати зразкам адекватної поведінки, щоб бути прийнятим у суспільстві і відчувати себе достатньо компетентним і впевненим у спілкуванні.
Питання про розвиток особистості дитини в дитячому садочку, про формування його особистісних якостей і психічних процесів, а також про те, наскільки комфортно почуває він себе в групі дитячого саду, дуже важливі і актуальні, оскільки група дитячого саду – це перша ланка в системі суспільного виховання та освіти дітей. Тут дитина проводить 8-12 годин на день, тобто третину свого дитинства. Не тільки від батьків, але і від дитячого саду залежить те, наскільки дитина опиниться психологічно підготовленою до школи. Тому вивчення внутрішньогрупових взаємин, спілкування, спільної діяльності, впливу дошкільної групи на формування особистості дітей, становлення стосунків у дитячому колективі і т.д. важливі та актуальні проблеми.
Шлях психічного розвитку дитини визначається системою відносин між ним і соціальною дійсністю і залежить від реального місця, яке маленька людина займає в світі людських відносин. Прихід дитини в дитячий сад і включення його в групу однолітків істотно змінюють соціальну ситуацію його розвитку, яке до цього в основному визначалося зв’язками дитина – дорослий. Тепер ці зв’язки доповнюються відносинами дитина-одноліток. Поза цих зв’язків, вже неможливо розглянути формування особистості дитини в період дошкільного дитинства. Крім того, важлива для практики виховання, розробка спеціальних експериментальних прийомів, які допомагають виявити систему прихованих виборчих відносин в групі дитячого саду. У той же час психолого-педагогічні дослідження переконливо показують важливу роль спілкування з однолітками у формуванні особистості дитини та її взаємин з іншими дітьми, необхідність знання того, якими повинні бути контакти з ровесниками у дітей різного віку і що повинно лежати в їх основі. Недостатня розробленість цієї важливої наукової проблеми, а також потреби практики виховання дітей роблять актуальним особливостей спілкування дошкільнят різного темпераменту, як для розуміння природи та особливості комунікативної діяльності з ровесниками у дітей різного віку, так і для розробки науково – обгрунтованих методів їх виховання.
Зазначеним і зумовлена актуальність обраної теми курсової роботи.
Обєктом дослідження в даній курсовій роботі є темперамент дошкільників.
Предмет дослідження – темперамент дошкільників.
Мета роботи – дослідити темперамент дітей дошкільного віку.
Для досягнення мети поставленні такі завдання:
1. Охарактеризувати понятя темпераменту.
2. Дати психологічну характеристику типам темпераменту.
3. Охарактеризувати розвиток темперамену.
4. Дослідити адаптацію дитини у дошкільному закладі.
При написанні роботи були використані наступні методи: методи аналізу, синтезу, порівняння.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, основної частини, висновків, додатків та списку використаних джерел.
Інформаційною базою є наукові публікації, монографічні видання, підручники вітчизняних вчених.
|