Сутність та види конкуренції в ринковій економіці: курсова робота, по іншому тема називається - Сутність та види конкуренції в ринковій економіці: курсова робота
курсова робота написана та захищена в 2016 р.
ЗМІСТ
ВСТУП................................................................................................ 3
РОЗДІЛ 1. КОНКУРЕНЦІЯ, ЯК ЕКОНОМІЧНА КАТЕГОРІЯ.
1.1. Конкуренція: сутність, функції, види....................................................... 5
1.2. Місце та роль конкуренції в ринковій економіці.................................. 10
РОЗДІЛ 2. НАПРЯМКИ І ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ СТАНОВЛЕННЯ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ.
2.1. Проблеми формування конкурентного середовища в умовах сучасної України 14
2.2. Шляхи забезпечення і передумови створення конкурентного середовища в Україні........................................................................................... 24
ВИСНОВКИ................................................................................... 31
СПИСОК ДЖЕРЕЛ.......................................................................... 34
ВАРТІСТЬ РОБОТИ - 50 грн.
ВСТУП
Актуальність теми. У повсякденному житті ми все частіше зустрічаємо слова: «конкуренція», «конкурентоспроможність», «конкурентна боротьба», «конкурентний ринок». Цим термінам інколи надаються різні значення, але всі вони можуть бути зведені до двох понять – «конкурентна боротьба» й «конкурентний ринок». Перше стосується способів поведінки окремих фірм на ринку, друге – ринкових структур і охоплює всі аспекти ринку будь-яких товарів, які впливають на поведінку й діяльність фірм.
Конкурентність ринку визначається тими межами, в рамках яких окремі фірми здатні впливати на ринок, тобто на умови реалізації своєї продукції, насамперед на ціни. Чим менше окремі фірми впливають на ринок, де вони реалізують свою продукцію тим більш конкурентним вважається ринок. Найвищий ступінь конкурентності ринку досягається тоді, коли окрема фірма на нього не впливає зовсім. Це можливо лише в разі, коли на ринку товарів діє так багато фірм, що кожна з них зокрема ніяк не може вплинути на ціну товару, й сприймає її як таку, що визначається ринковим попитом і пропозицією. Такий ринок називається досконало конкурентним. А фірми, що діють в умовах досконало конкурентного ринку, не ведуть між собою конкурентної боротьби. Якщо ж окремі фірми мають можливість впливати на умови реалізації своєї продукції (в першу чергу на ціни), то вони ведуть між собою конкурентну боротьбу, але ринок, де ця можливість реалізується, досконало конкурентним уже не вважається.
Предмет дослідження – конкуренція сутність, види і функціонування в ринковій системі.
Мета роботи – дослідження конкуренції.
Для досягнення мети поставлені наступні завдання:
1. Дослідити сутність, вид та функції конкуренції.
2. Охарактеризувати місце та роль конкуренції в ринковій економіці.
3. Дослідити проблеми формування конкурентного середовища.
4. Охарактеризувати шляхи забезпечення та створення конкурентного середовища.
При написанні роботи були використані наступні методи: методи аналізу, синтезу, порівняння.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, основної частини, висновків, та списку використаних джерел.
Інформаційною базою є наукові публікації, монографічні видання, підручники вітчизняних вчених.
|